Hoe werkt de PK Photobooth?

De PaardenKracht Photo Experience is de ideale merkactivatie tool. Wij bieden bezoekers van evenementen een hysterische fotoshoot in een uniek en passend thema. Het thema wordt naar de wensen van de opdrachtgever ontwikkeld en uitgewerkt. We werken altijd met een enthousiast team bestaande uit een fotograaf, regisseur en een stylist. De foto’s worden altijd tot in de puntjes bewerkt voor een perfect resultaat, en de foto zo bijzonder mogelijk te maken. Hoe mooier en leuker de foto’s, hoe groter het effect op social media achteraf.

Precies daarin schuilt de kracht van de Photobooth: niet alleen is het een verrijking van het evenement, maar de booth zorgt tegelijkertijd voor enorme draagkracht op sociale media ook nadat het evenement is afgelopen. Om die draagkracht extra lading te geven verwerken we desgewenst merkuitingen in het decor of op de foto. Denk aan branded rekwisieten in het decor, logo’s op de foto of op een frame rondom het kiekje. Waardoor het merk op subtiele wijze onder de aandacht gebracht wordt bij de bezoeker, en natuurlijk zijn of haar vrienden op social media. Zo manoeuvreren we ons binnen de heilige graal van brand-awareness: bezoekers hebben een leuke ervaring en houden daar een zeer ‘likeable’ en ‘shareable’ foto aan over, waarmee de opdrachtgever een subtiele merkactivatie in vorm van waardevolle en effectieve content in handen heeft.

Voor een uitgebreid overzicht van onze werkwijze, alle mogelijkheden en prijzen hebben wij een aparte presentatie over de PaardenKracht Photo Experience. Deze is bij ons op te vragen via hola@worldofpaardenkracht.nl.

De verschillende Photo Experiences: 

  • PaardenKracht 3D Photobooth
  • PaardenKracht Backdrop Booth
  • PaardenKracht Group Picture
  • PaardenKracht Video of GIF-booth

Wij vinden het erg leuk om mee te denken met de wensen van jouw bedrijf, zodat jouw merk op een originele manier wordt geactiveerd onder de juiste doelgroep.

Sharing is Caring

Bij de verschillende PK Photo Experiences zijn er meerdere extra sharing mogelijkheden. Zo kan je er voor kiezen om de foto’s live te laten printen. Hiervoor zetten we een tweede fotograaf in, die ter plekke de foto’s bewerkt en uitprint. Het perfecte aandenken aan een leuke dag of avond dus!

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van een online fotosharing systeem, waarbij de foto direct geupload kan worden naar verschillende social media van de bezoeker. De foto wordt nog steeds gemaakt door onze professionele fotograaf, maar wordt daarna direct verzonden naar een iPad in het sharingstation om zo het wereldwijde web ingezonden te worden.

PK = Brand Activation

Naast onze kleurrijke Photobooths hebben we de afgelopen jaren ook andere merkactivaties ontwikkeld voor diverse merken. We proberen met ons creatieve en veelzijdige team altijd de perfecte combinatie tussen de kenmerken en wensen van bezoekers van een evenement en de kernwaarden van het merk te maken. We denken mee met onze klanten over de mogelijkheden van de activatie voor en na een evenement en houden altijd rekening met de trends van het moment.

 

CASE: HARIBO

Op 29 en 30 augustus hebben we op Mysteryland een complete merkactivatie neergezet voor HARIBO. HARIBO wilde haar product F!ZZ activeren. We hebben een snoephuisje gebouwd dat er sprookjesachtig uit zag in de kleuren van Haribo’s verpakkingen en bezoekers konden binnen in het huisje een korte over the top experience beleven op basis van de smaken van HARIBO F!ZZ: ‘Ga mee op avontuur, van zoet naar zuur!’. Na de experience gingen de bezoekers op de foto in onze Photobooth die er uit zag als een ‘candygarden’. PaardenKracht was verantwoordelijk voor het concept, de volledige productie van het snoephuisje, de candygirls (hostessen), acteurs, styling & visagie, de productie van de muziek en tekst tijdens de experience en natuurlijk de Photobooth. Achteraf kwamen de foto’s op de Facebook pagina van HARIBO Nederland en is er een aftermovie gemaakt. ‘Wil je weten hoe het is, om op reis te gaan met F!ZZ?’